Berto SalottiBerto Salotti

Vg New Trend

  • Vg New Trend: mod. Clessidra
  • Vg New Trend: mod. Eleonora
  • Vg New Trend: mod. Eleonora
  • Vg New Trend: mod. Elias
  • Vg New Trend: mod. Elias
Galleria immagini completa

Macef 2010

19 Immagini

 

 

 

 

 

 

L'AZIENDA

Vanin Giancarlo S.p.A. è un’azienda italiana con sede a Treviso che da oltre 50 anni interpreta la sensibilità contemporanea nell’arredare la casa con oggetti e complementi di sublime eleganza a marchio VG.

VG si è imposta sui mercati nazionali ed internazionali grazie al continuo interesse per l’innovazione e alla raffinata attenzione per i dettagli, diventando così leader nel settore della decorazione d'interni.

 

Attraverso l’ampia ed efficiente rete di vendita, che conta agenti sia in Italia sia nei più rilevanti mercati esteri, le prestigiose partnership internazionali e i numerosi punti vendita presenti sul suolo nazionale e nei più importanti paesi stranieri, il marchio VG è oggi ampiamente riconosciuto ed apprezzato in tutto il mondo.

 

L’azienda, inoltre, può vantare una superficie commerciale di oltre 20.000mq tra uffici e zone destinate a magazzino, assemblaggio, controllo qualità e spedizione, a cui si aggiungono i 1.000mq dedicati allo Showroom: uno spazio in continua evoluzione e costantemente aggiornato, in cui il visitatore può respirare in ogni momento lo spirito e la filosofia delle nuove proposte del brand.

 

 

IL DESIGN

 

Protagonisti assoluti delle collezioni VG sono Ricerca, Modernità e Lusso accuratamente racchiusi nei prodotti nati dalla creatività dei designer Vincenzo Antonuccio e Marilena Calbini.

Tese a celebrare l'incontro tra classicismo ed opulenza, tra avanguardia e tradizione, le creazioni VG sono famiglie caratterizzate da coerenza dello stile e forte personalità, ideate per dare vita a concetti di living e ambientazioni coordinate che non tralasciano neanche il più piccolo particolare.

 

In questo continuo percorso di ricerca, attenzione a forme e colori e passione per i dettagli, l'arredo diventa espressione dell'anima che trasforma lo spazio in una vera e propria esperienza multisensoriale. Dall'incontro tra la modernità dell'alto design e il fascino dei richiami più classici prendono vita tre differenti linee di prodotto in cui eleganza e lusso si manifestano attraverso l'unicità dello stile e la qualità di materiali e lavorazioni.

 

I designer VG colgono gli stimoli visivi che provengono dall’ambiente esterno e li trasformano in prodotti ed in atmosfere, anticipando le tendenze e creando uno stile ricercato per un pubblico evoluto e cosmopolita, che si sente a casa in qualsiasi parte del mondo senza però rinunciare a un profondo legame con le proprie origini e la propria cultura.

 

 

LE COLLEZIONI

 

VG HOME

è la collezione di complementi d'arredo e oggettistica caratterizzata dalla seducente fusione tra gusto retrò e spirito contemporaneo.

Nata dalla costante ricerca della visionaria coppia creativa di stimoli e suggestioni provenienti da tutto il mondo e dall'attenzione continua per le tendenze più innovative, VG HOME comprende tavoli e consolle, imbottiti e sedute, vasi ed elementi decorativi pensati per creare atmosfere ed ambienti originali, dotati di personalità esclusiva.

Sartoriali lavorazioni artigianali, materiali pregiati e raffinate finiture identificano il lusso sofisticato di una collezione in grado di incantare e stupire grazie all'avvincente combinazione di opposti e agli inaspettati accostamenti di tradizioni e culture. 

 

 

VG LIGHTING

Pensare la luce come un vero e proprio elemento d'arredo, trascendere la sua usuale funzione per farla diventare lo strumento ideale attraverso cui dare vita ad ambientazioni e atmosfere irripetibili.

Questa è la filosofia di VG LIGHTING da cui nasce una collezione di lampade a sospensione, applique, vasi e imponenti obici illuminanti che consentono nuove interpretazioni dell'illuminazione.

Attraverso intriganti e suggestive combinazioni di sfumature, materiali e stili, la luce diventa protagonista esclusiva e affascinate, dando un tocco di magia a qualsiasi ambiente.

 

 

VG BLUME

Una collezione interamente dedicata ai fiori artificiali nata dalla grande passione di VG per i dettagli in grado di trasformare gli spazi in ambientazioni artistiche ricche di affascinanti suggestioni.

La sapiente cura per i particolari, la continua ricerca di naturalità, lo studio cromatico sulle sfumature dei colori e la fedele riproduzione di innumerevoli essenze botaniche rendono BLUME una galleria di emozioni che incanta la vista e inebria l'olfatto, donando anche una piacevole sensazione vellutata al tatto.

I fiori artificiali di VG BLUME, stupefacenti per la varietà e il perfetto realismo, trasmettono all'ambiente un carattere distintivo e personale attraverso un gioco di vibranti tonalità, aromi esaltanti e gradevoli percezioni materiche.

 

 

IL CATALOGO

Le tre collezioni sono state raccolte nel catalogo VG realizzato in limited edition nei primi mesi del 2010.

Il nuovo book è ambientato in una scenografia suggestiva che interpreta perfettamente il concetto di esclusività che i prodotti VG suggeriscono:

la Cava Michelangelo e la Galleria Ravaccione, due tra le più antiche cave di marmo di Carrara.

In questa cornice d’eccezione, si è dato vita ad un surreale racconto denso di tensione emotiva che narra una storia a lieto fine di contrapposizioni ed equilibrio dove un uomo ed una donna, dipinti con la raffinata tecnica del body-painting, ci accompagnano attraverso le tre collezioni in un percorso di contrasti ed accordi sino al conseguimento dell'armonia assoluta.

 

 

LO SHOWROOM

L'atmosfera senza tempo del magico mondo VG, in cui eleganza e lusso si manifestano attraverso l'unicità dello stile e la qualità di materiali e lavorazioni, si può respirare nello showroom aziendale di Treviso dove i designer hanno magistralmente rappresentato la filosofia alla base delle loro creazioni.

Un'ambientazione ricca di suggestioni in cui i prodotti VG coinvolgono il visitatore suggerendo sensazioni e stimoli evocativi di tendenze e culture differenti sapientemente interpretati con una raffinata sensibilità artistica.

Collezioni senza tempo, in cui sapore classico e avanguardia si incontrano e si fondono con contrasti e contaminazioni di tutto il mondo, totalmente realizzate a mano da maestri artigiani che conferiscono a ciascun pezzo il carattere di unicità.

 

 

IL MONOMARCA ITALIANO

Nei primi mesi del 2010 è stato inaugurato il primo monomarca italiano, con sede a Bari in via Piccinini 10. Lo showroom VG rappresenta un ulteriore sviluppo della strategia commerciale di questa azienda e testimonia il continuo e costante impegno di una realtà italiana che ha saputo sostenere e incrementare la propria posizione nel settore, garantendo sempre la massima qualità e la costante innovazione stilistica dei prodotti offerti.

Design made in Italy, artigianalità della lavorazione e della produzione, esclusività delle proposte, altissima qualità dei materiali: questi sono i pilastri del successo di un'azienda italiana che ha saputo imporsi nei mercati di tutto il mondo e che vede davanti a sé un futuro ancora più luminoso.

I clienti e i visitatori che si recheranno nel nuovo monomarca VG a Bari saranno accolti in un'atmosfera onirica e avvolgente, in cui sono esposte intere famiglie di complementi e preziosi oggetti decorativi ideati per celebrare il lusso inteso come esclusività, distinzione e altissima qualità.

 

 

LE COLLABORAZIONI

Da gennaio 2010, VG è presente anche presso il centro londinese Harrods dove, al 3° piano del rinomato grande magazzino, propone un ampio assortimento di oggetti per la decorazione, lampade e complementi d'arredo selezionati tra le nuove collezioni e i best seller del marchio.

Nel settore Lighting è infatti presente l'intera collezione di lampade e lampadari Arabesque in acciaio cromato e cristallo intagliato, tra cui la maestosa installazione Lightfall Arabesque composta da 7 gocce a sospensione.

Nel settore Furniture, invece, in partnership con il prestigioso marchio Clive Christians, rinomato in tutto il mondo per la produzione di lusso dallo stile classico-contemporaneo, VG presenta una vasta selezione di composizioni floreali, oggetti per la decorazione, illuminazione e complementi che danno vita alle suggestive e celebri atmosfere VG e contribuiscono a rendere magico lo spazio.

 

 

VG ha presentato le nuove collezioni 2010: novità da sogno

Un autunno all'insegna dell'assoluta novità per VG, brand dell'azienda italiana Vanin Giancarlo SpA riconosciuto a livello internazionale nel settore della decorazione d'interni.

 

In occasione degli importanti appuntamenti fieristici di Maison&Objet, Abitare il Tempo e Macef di settembre 2010, infatti, Vincenzo Antonuccio e Marilena Calbini, art director e designer dell'azienda, hanno presentato alcune creazioni inedite: non solo proposte in anteprima, ma soprattutto innovazioni autentiche per il marchio.

 

Per la prima volta, infatti, VG si accosta al settore del tessile, con due proposte affascinanti e di grande impatto: tappeti dalle dimensioni importanti, realizzati interamente a mano in seta vegetale, un filato naturale particolarmente pregiato grazie alle sue fibre lunghe, morbide, uniformi e lucenti, che vantano ottima resistenza ed elasticità.

 

Tra le novità 2010, si distingue la collezione Margaret: un affascinante omaggio all'arte suggestiva di grandi Maestri come De Chirico e Dalì. Una linea ispirata al mondo del sogno, caratterizzata da linee pulite e semplici, ma allo stesso tempo romantiche, che reinterpreta in chiave assolutamente contemporanea, con grazia e un pizzico di ironia, la visione della natura del movimento surrealista.

 

Le collezioni autunno/ inverno 2010 sono state pensate per offrire massimo risalto alla costante ricerca e alla qualità delle lavorazioni e dei materiali: aspetti imprescindibili per VG, che si pone come obiettivo fondamentale la completa soddisfazione dei propri clienti, proponendo articoli non solo esteticamente innovativi, ma soprattutto destinati a durare negli anni e a migliorarsi con il tempo e con l'utilizzo.

 

Per questo, tutti i prodotti sono realizzati esclusivamente a mano da Maestri artigiani di tutto il mondo, utilizzando materie prime pregiate che si prestano alle più elaborate finiture.

 

Allo specchio tradizionale in vetro, quindi, si affianca il metacrilato: un materiale particolarmente duttile e brillante, che conferisce maggiore resistenza e permette di realizzare anche complesse forme inedite.

 

La resina è protagonista delle linee VG Pearl ed Elias e, con la sua flessibilità e l'ottima resa nel tempo, consente una perfetta laccatura esaltando al meglio le forme sinuose e le sfumature cromatiche di queste proposte.

I tessuti di rivestimento di sedute e imbottiti sono sempre selezionati per offrire il massimo comfort e allo stesso tempo sottolineare lo stile intrigante, proprio come nel caso della nuova sedia

 

 

Clessidra.

Modernità, accattivante design made in Italy e desiderio di stupire con linee inedite e grande cura per i dettagli sono il filo conduttore dell'autunno di VG, che si riconferma leader dell'arredamento di interni grazie alla comprovata abilità stilistica dei suoi designer e alla sensibilità nell'intuire e interpretare le nuove tendenze.

 

 

SEDIA CLESSIDRA

In occasione degli appuntamenti fieristici di settembre 2010, VG Home ha presento Clessidra, una sedia dal design moderno caratterizzata da linee flessuose e avvolgenti, che combina perfettamente tendenza e comfort.

 

Per questa seduta i designer Vincenzo Antonuccio e Marilena Calbini hanno scelto uno stile insolito che richiama appunto il profilo di una clessidra: un gioco di pieni e vuoti, di forme concave e convesse, crea uno schienale sinuoso, pensato per ospitare e accogliere chi si siede.

Il rivestimento in un brillante tessuto lilla con sfumature violacee sottolinea ulteriormente le proporzioni e il design inedito di questa seduta, mentre la finitura in acciaio cromato delle gambe aggiunge un ulteriore pizzico di modernità e distinzione.

Dimensioni: h totale cm 128; h seduta cm 47; profondità cm 44

 

 

ELEONORA

In occasione di Maison&Objet, Abitare il tempo e Macef di settembre 2010, VG HOME ha presentato Eleonora, una originale coppa proposta nella variante alta e bassa.

 

Le forme armoniche e tondeggianti sono esaltate dall'intrigante finitura laccata che riproduce innumerevoli striature dai riflessi glitterati dando vita ad un realistico e suggestivo effetto marmo, mentre la raffinatezza della venatura nero-grigia rende questa coppa un elemento decorativo elegante e deciso per qualsiasi ambiente.

 

Ideata da Vincenzo Antonuccio e Marilena Calbini, Eleonora è realizzata in resina lucidata ed è un perfetto esempio del lusso VG, che si manifesta grazie al design made in Italy, all'artigianalità delle lavorazioni e all'equilibrio tra modernità e tradizione.

 

Dimensioni: h cm 40 nella variante bassa e h cm 70 nella variante alta

 

 

 

ELIAS

Richiami neoclassici per questa collezione particolarmente raffinata, ideale per donare un tocco di sofisticata eleganza sia agli ambienti più tradizionali sia ai contesti di ispirazione contemporanea.

 

Ideata da Vincenzo Antonuccio e Marilena Calbini, la linea Elias è realizzata in resina laccata color bianco impreziosita da conturbanti inserti in foglia d'oro, che sottolineano il design sinuoso ed esaltano l'ispirazione classicista.

La lavorazione interamente artigianale, realizzata dai migliori maestri di tutto il mondo, conferisce alla collezione Elias un ulteriore elemento di distinzione ed esclusività: ogni pezzo è infatti assolutamente unico ed originale.

 

Elias è stata presentata in anteprima alle manifestazioni fieristiche Maison&Objet e Abitare il tempo di settembre 2010 e la collezione comprende:

 

Supporto; h cm 120, l cm 40 x 40

Specchio; h cm 205, l cm 105

Coppa; h cm 50, l cm 50

Vaso; h cm 80, l cm 65

Calice; h cm 130. l cm 45

 

 

 

LE MERAVIGLIE DI VG: MARGARET

Margaret è l'inedita proposta di VG HOME: una collezione di oggetti per la decorazione di interni e l'illuminazione ispirata al surrealismo, presentata in anteprima durante le manifestazioni Maison&Objet e Abitare il tempo di settembre 2010.

 

Margaret è un intrigante omaggio ai grandi Maestri come De Chirico e Dalì, capaci di trasformare la realtà in sogno e rendere i sogni vividi e reali.

 

Caratterizzata da linee pulite e romantiche al tempo stesso, Margaret è una collezione pensata per stupire e coinvolgere, che interpreta la natura attraverso la filosofia dell'arte surrealista e la esprime con delicatezza ed ironia, grazie all'intuizione creativa e all'abilità stilistica dei designer Vincenzo Antonuccio e Marilena Calbini.

 

 

La collezione Margaret è interamente realizzata a mano ed ogni articolo è quindi un pezzo unico e irripetibile, sapientemente creato con la maestria e la sartorialità che contraddistingue le lavorazioni artigianali.

 

La linea comprende:

 

Specchio Margaret: specchio bifacciale in metacrilato, uno speciale materiale con la funzione di specchio che ne esalta la lucentezza e aumenta la resistenza, bordato da una cornice in acciaio spazzolato ricavata da un unico pezzo, affinché non siano presenti giunzioni o interruzioni nel profilo.

Disponibile in due varianti: con altezza 220 cm per uomo e con altezza 190 per donna.

 

Specchio Margaret a muro: specchio a parete in metacrilato, profilato da una cornice in acciaio spazzolato ricavata da un unico pezzo. Diametro 120 cm.

 

Pouf Margaret: un grazioso sfizio che completa la linea, realizzato con struttura in legno e imbottitura in poliuretano espanso, è disponibile in tutte le varianti cromatiche presenti nel campionario.

Diametro cm 120, altezza cm 38.

 

Tappeto Margaret: tappeto in pregiata seta vegetale e lana proposto nella colorazione nero-grigio sfumato, con monogramma VG ricamato a mano.

Diametro 220 cm.

 

Paralume Margaret: lampada a sospensione in tessuto ideale per ambientazioni coordinate e suggestive, sfruttando le magiche atmosfere che la luce sa creare.

Diametro 120 cm.

Disponibile con sorgente luminosa a LED sia nella variante bianca sia nelle versioni colorate.

 

 

VG EXULTATION

Assoluta novità per questa proposta di VG HOME, che è stata presentata alle manifestazioni Maison&Objet e Abitare il tempo di settembre 2010.

 

Per la prima volta, infatti, i designer Vincenzo Antonuccio e Marilena Calbini si avvicinano al settore tessile, proponendo un tappeto dalle dimensioni importanti e dalle pregiate finiture.

 

Il tappeto VG Exultation è realizzato in seta vegetale: un filato naturale particolarmente pregiato, grazie alle sue fibre lunghe, morbide, uniformi e lucenti, che vantano ottima resistenza ed elasticità.

Lavorato completamente a mano, questo tappeto è riccamente decorato con il monogramma dell'azienda, che si rincorre sull'intera superficie creando un piacevole e moderno effetto "logato".

 

Disponibile nella versione in colore nero con monogramma in lilla e nella variante bianca con monogramma oro in lurex, il tappeto VG è il complemento perfetto per creare un ambiente living coordinato con gli imbottiti, i tavoli, le consolle e gli specchi delle già conosciute e apprezzate collezioni Rinomato e Silhouette.  

 

Dimensioni: l 5 x 3,30 mt

 

 

VG PEARL

Sinuose curve e linee sensuali celano il prezioso segreto di VG: una sfera in foglia d'oro o d'argento che riporta il marchio dell'azienda.

 

VG Pearl è un vaso svettante e seducente che richiama alla mente il mondo marino: come l'ostrica racchiude dentro di sé la perla, le due estremità di questo vaso si schiudono delicatamente per scoprire il gioiello di VG.

 

La nuova proposta dei designer Vincenzo Antonuccio e Marilena Calbini per VG HOME è realizzata in resina: materiale scelto per le sue caratteristiche prestazionali, che consentono una perfetta laccatura e un'ottima resistenza e solidità, garantendo la bellezza e l'integrità del prodotto nel tempo.

 

I pregiati inserti in foglia d'oro e argento e la lavorazione a mano offrono ad ogni pezzo l'unicità e l'esclusività tipiche delle lavorazioni artigianali.

 

VG Pearl è disponibile in due misure, con altezza 190 cm e altezza 150 cm, e in due varianti cromatiche: nero con sfera in foglia d'argento e bianco con sfera in foglia d'oro.

 


English Text

 

 

THE COMPANY

Vanin Giancarlo S.p.A. is an Italian company located in Treviso.

For over 50 years, it has successfully interpreted contemporary sensitivity in interior design, creating furnishings and house-ware complements characterized by the sublime elegance of the VG brand.

 

VG has established itself on the national and international market as a result of its continuous interest for innovation and its refined attention to detail.

Thanks to these qualities, the company has become a true leader in the interior design sector, boasting prestigious international partnerships and numerous sales points both in Italy and abroad.

VG makes optimal use of its wide-ranging, efficient sales network which includes agents in Italy and from the world’s most significant markets.

Today, the VG brand is widely recognized and highly appreciated worldwide.

Additionally, the company boasts a commercial space that stretches for over 20,000 square meters, including offices and warehouses as well as space dedicated to assembly, quality control and shipping.

The company also has a 1000-square meter Showroom; continuously evolving, this constantly updated space allows visitors to catch a glimpse of the company’s sprit and philosophy, while viewing the brand’s newest proposals.

 

 

THE DESIGN

Research, Modernity and Luxury prove absolute protagonists of VG collections and these three principles are carefully captured in our products thanks to the creativity of designers Vincenzo Antonuccio and Marilena Calbini.

Their goal is to celebrate an encounter between classism and opulence and to focus on the fusion of avant-garde styles and tradition.

Thus, VG’s creations are characterized by a coherent sense of style and a strong personality, made to inspire Living concepts and coordinated settings that refuse to leave a single detail to chance.

In this continuous research-based journey, our designers pay particular attention to shapes and colors, while emphasizing their passion for details; interior design becomes a means for expressing the soul—an art capable of transforming space into an authentic multi-sensory experience.

The modernity of high class designs and the charm of more classic elements give rise to three different product lines; elegance and luxury transpire from the uniqueness of their style and the top-notch quality of their materials and craftsmanship.

VG designers successfully interpret visual stimuli from their external environment, transforming these impressions into special products and atmospheres.

One step ahead of the trends, they create a refined style for a highly evolved, cosmopolitan public who feels at home anywhere in the world, without severing their profound ties to their own origins and culture.

 

 

THE COLLECTIONS

 

 

VG HOME is a collection featuring furnishings and house-ware objects characterized by the seductive fusion of retro tastes and the contemporary spirit.

Born from constant research spotlighting visionary, creative stimulus and evocative details from all over the world, this collection’s style is marked by a noteworthy focus on innovative trends.

VG HOME includes tables, end tables, padded furniture and chairs, in addition to vases and myriad decorative elements, designed to create original atmospheres and settings, characterized by their exclusive sense of personality.

Tailored, hand-crafted objects, precious materials and refined finishing techniques exemplify the sophisticated luxury of this collection.

Thanks to its winning combination of opposites and its unexpected matching of varied traditions and culture, this collection never fails to surprise and enchant. 

 

 

VG LIGHTING

To consider light as an authentic interior design tool transcends its usual function, allowing lighting to become an ideal instrument, capable of creating unique atmospheres and settings.

Based on this philosophy, VG lighting has created a collection of hanging lamps, appliqués, vases and impressive illuminative solutions which allow one to experiment with new interpretations of lighting.

By means of creative, evocative combinations of nuances, materials and styles, light becomes an exclusive, fascinating protagonist, giving a touch of magic to any setting.

 

 

VG BLUME

Entirely dedicated to artificial flowers, this collection stems from VG’s great passion for details and their ability to transform space into an artistic environment packed with fascinating features.

Our well-placed focus on details makes a good match for our continued search for naturalness.

In fact, our chromatic studies spotlighting color tone and our faithful reproduction of innumerable botanical essences has transformed BLUME into a gallery characterized by intense emotions that captivate the senses—both sight and smell.

VG BLUME’s artificial flowers, appreciated for their surprising variety and perfect realism, are designed to give a distinct, personal feel to any setting.

This stylistic game highlights vibrant hues, up-lifting aromas and pleasant material effects.

 

 

THE CATALOGUE

Our collections have been brought together in the VG catalog, printed as a limited edition volume during the first months of 2010.

This new book captures a suggestive setting which perfectly reflects the concept of exclusivity that VG’s products represent.

The Cava Michelangelo (Michelangelo’s quarry) and the Galleria Ravccione, are two of Carrara’s most ancient marble quarries.

This exceptional environment serves as backdrop to an emotion-packed, surreal story; it ends happily and spotlights the principles of juxtaposition and balance, where a man and a woman—painted with refined body-painting techniques—accompany readers in their desire to view our three collections.

A mix of contrasts and accords, the journey amidst these collections lead us toward a sense of absolute harmony.

 

 

THE SHOWROOM

The timeless atmosphere of VG’s magic world inspires a sense of elegance and luxury that stems from the uniqueness of its styles and the excellent quality of its materials and craftsmanship.

Visitors to our company showroom in Treviso can get a feel for how our designers masterfully capture the philosophy that represents the backbone of their creations.

Visitors have the chance to view myriad evocative suggestions centered around VG’s products and witness the many exciting ways in which different cultures and stimulating trends come together, interpreted according to our refined sense of artistic sensitivity.

Our timeless collections combine both classic and avant-garde styles in a way that effectively blends contrasts and elements from all over the world.

Completely handcrafted by master artisans, each one of our products are distinguished by their own unique character.

 

 

THE ITALIAN MONO-BRAND

The first Italian mono-brand was inaugurated during the first months of 2010 with headquarters in Bari at Via Piccinini 10.

The VG showroom represents an additional development in this company’s commercial strategy and it bears witness to the continuous and constant commitment of an Italian reality that has known how to sustain and increase its own position within the sector, guaranteeing maximum quality and the constant stylistic innovation of the products it offers.

VG’s made-in-Italy design, its hand-crafted workmanship and production, the exclusive nature of its proposals, the extremely high quality of its materials: all of these factors are the pillars upholding the success of an Italian company that has known how to launch itself on markets throughout the entire world, perceiving even brighter things for the future.

The clients and visitors that come to the mono-brand VG headquarters in Bari are welcomed by a an enchanting dream-like setting where they can find entire collections of complements and precious decorative objects designed to celebrate luxury interpreted as exclusivity, distinction and extremely high quality.

 

 

VG’s colLaborations

Starting from January 2010, VG has also been present at Harrods in London where the third floor of this renowned department store offers a wide assortment of decorative objects, lamps and interior design complements selected from VG’s new collections and the brand’s best sellers.

In the Lighting section, you’ll find its entire selection of lamps and Arabesque chandeliers in chromed steel and carved crystal, including a majestic installation called ‘Lightfall Arabesque’ which is made up of 7 suspended drops.

The Furniture section hosts the results of VG’s partnership with the prestigious brand Clive Christians, known world-wide for its classic-contemporary luxury products.

VG presents a vast selection of floral compositions, decorative objects, lighting and complements which give rise to the evocative and celebrated atmospheres that render one’s environment truly magic.

 

 

 

VG presents the collections of 2010: dream novelties

An autumn characterized by the absolute  VG novelty, brand of the Italian company Vanin Giancarlo SpA known at international level in the sector of the indoor decoration.

 

On the occasion of Maison&Objet, Abitare il Tempo and Macef Fairs of September 2010, Vincenzo Antonuccio and Marilena Calbini, art director and designer of the company, presented some unpublished creations that will be proposed as preview but above all like authentic innovations for the brand.

 

For the first time VG approaches to the textile sector with two fascinating proposals of great impact: carpets of important dimensions completely hand-made in vegetable silk, a natural yarn particularly appreciated thanks to its long, soft, uniform and shining fibers which are well-known for the good resistance and elasticity.

 

The Margaret collection differs among the novelties 2010: a fascinating honour to the suggestive art of great Masters as De Chirico and Dalì.

A line inspired to the dream world, characterized by clean and simple lines but at the same time romantic, which expresses the vision of the nature of the surrealist movement in contemporary key with gracefully and a pinch of irony.

 

The Autumn collections 2010 are designed to offer the maximum prominence to the constant research and to the quality of the manufacturings and of the materials: these are important aspects for VG, infact its essential aim is the complete satisfaction of its customers, proposing not only innovative items but above all products which last during the years and that improve themselves in time and with the use.

For this reason, all the products are exclusively hand-made by artisan Masters all over the world, using precious first matters that are suitable for the sophisticated finishings.

The methacrylate come up beside the traditional glass mirror: a versatile and brilliant material that gives more resistance and allow to create unpublished shapes.

The resin is the leading of VG Pearl and Elias collections and  with its flexibility and the good performance in time it allows a perfect lacquering exalting the sinuous shapes and the chromatic shades of these proposals. The fabric coverings of seatings and upholstery items  are always selected to offer the best comfort and to  underline, at the same time, the meddling style as for the new Clessidra chair.

 

The modernity, the “Made in Italy” design, the desire to surprise with its unpublished collections and the care for the details are the thread of VG autumn which prove itself once again as the leader of indoor furnishing thanks to the stylistic ability of its designers and to the sensibility in to understand and to interpret the new tendencies.

 

 

 

CLESSIDRA

At the events in september 2010, VG HOME presented Clessidra, a chair featuring modern design as well as flexuous lines, where style and comfort are perfectly matched.

 

An unusual style has been chosen by Vincenzo Antonuccio and Marilena Calbini: concave and convex forms,reminding the profile of a hourglass,in a masterly combination create a sinuous comfortable back;while a bright lilac fabric  with purple  shades along with chromed-finished steel legs make Clessidra a unique piece that stands out.

 

Dimensions: 47 cm h /128 cm in all; 44 cm w

 

 

ELEONORA

At Maison&Objet, Abitare il Tempo and Macef fairs in september 2010, VG HOME presented Eleonora, an original bowl available in two models having different sizes.

 

Harmonic and sinuous forms are enlighted by the precious enamelled finish, whose glittered veins  combined with gray-black shades result in an elegant unique item,suitable for any ambiance.

 

Designed by Vincenzo Antonuccio e Marilena Calbini and made of polished resin,Eleonora duly embodies the VG style,where 'made in Italy' design, handcraft workmanship,modernity  and tradition are merged together.

 

Dimension: cm 40 and  cm 70 h respectively

 

 

ELIAS

Neoclassical appeals for this exclusive collection,able to  give stylish elegance to traditional as well as contemporary ambiances.

 

Designed by Vincenzo Antonuccio and Marilena Calbini, Elias is made of enamelled white resin enriched by precious inserts in golden leaf, both underlining the sinuous design and classical inspiration.

Entirely hand-made,  every single piece of the collection is unique and original.

 

A preview of Elias presented on at Maison&Objet and Abitare il Tempo in September 2010.

 

The line includes:

 

Support; 40 x 40 cm,120 cm h

Mirror; 205 cm h, 105 cm w

Bowl; 50 cm h, 50 cm w

Vase; 80 cm h, 65 cm w

Cup; 130 cm h, 45 cm w

 

 

THE WONDERS OF VG: MARGARET

Margaret is the new proposal of VG HOME: a collection of items for the indoor decoration and the lighting inspired to the surrealism and presented as preview during the exhibitions of Maison&Objet and Abitare il Tempo  in September 2010.

 

Margaret is a meddling honour to the great Masters as De Chirico and Dalì that are able to change the reality into dream and to make the dreams real and lively.

 

The Margaret proposal, is characterized by clean and romantic lines and at the same time it is a collection thought to surprise and to attract.

It represents the nature through the philosophy of the surrealist art and expresses it with gentleness and irony, thanks to the creative intuition and the stylistic ability of the designers Vincenzo Antonuccio and Marilena Calbini.

 

The Margaret collection is completely hand-made and every item is an exclusive and unique piece, created with the mastery and the personalization, elements that make the difference in handicraft manufacturings.

 

The collection includes:

 

Margaret Mirror: two-faced mirror in methacrylate, a special material with the function of mirror that exalts the brightness and increases the resistance.

The mirror is bordered by a steel brushed frame made by an unique piece in order to not see junctions or interruptions in the profile.

It is available in two versions: height 220 cm for man and height 190 cm for woman..

 

Margaret Wall Mirror: wall mirror in methacrylate, bordered by a steel brushed frame made by an unique piece.

Diameter 120 cm.

 

Margaret Carpet: carpet in rich vegetable silk and wool proposed in black-grey shaded colour with hand  embroidered VG monogram.

Diameter 220 cm.

 

Margaret Lampshade: fabric hanging lamp ideal for stylish settings, exploiting the magic atmospheres created by the light.

Diameter 120 cm.

Available with LED lighting both in white and coloured versions.

 

Margaret Pouf: an attractive fancy that completes the line, created with wood structure and foam polyurethane padding, available in all the chromatic variations which are included in the pattern book. Diameter 120 cm, Height 38 cm.

 

 

VG EXULTATION

VG HOME's latest absolute novelty presented at Maison&Objet and Abitare il Tempo  in September 2010.

 

For the first time, in fact, the designers Vincenzo Antonuccio e Marilena Calbini approach the textile sector and present  an imposing carpet with precious finishings.

 

VG Exultation carpet is made of botany silk: a natural precious tissue, featured by long, soft brilliant fibres having optimal strength and elasticity.

Totally hand-made, Exultation is richly decorated with the company logo on the entire surface, thus creating a nice and modern effect.

 

Available in black with lilac logo and in white with golden-lurex logo, the VG carpet is the ideal complement to create a coordinate living context in line  with  tables,  consoles,  mirrors and sofas of the well-known  Rinomato and Silhouette collections.

 

Dimensions: 5 m l x 3,30 w

 

 

VG PEARL

Sinuous curves and seductive lines hide the VG's precious secret: a bright sphere available in golden leaf or silver leaf, marked by the company's logo.

 

Vg Pearl, a high and glamorous vase,recalls the concept of the sea: in the same way as the oyster contains its pearl, the two sides of the vase gently expose the VG jewel.

 

The new creation, designed by Vincenzo Antonuccio e Marilena Calbini for VG HOME, is made of resin:such a material chosen for its performances allows perfect enamelling and optimal strength,thus ensuring beauty and durability in  time.

 

Handcraft workmanship and precious golden and silver leaf inserts make every single piece unique and exclusive

 

VG Pearl is available in two models, cm 190 and cm 150 high, and declined in two colours: black with sphere in silver leaf and white with sphere in golden leaf.

 

Contatta l'azienda
Paginearredo