Berto SalottiBerto Salotti

GSI Ceramica

  • Gsi Ceramica: mod. H45
  • Gsi Ceramica: mod. H45
  • Gsi Ceramica: mod. H45
  • Gsi Ceramica: mod. losanga
  • Gsi Ceramica: mod. modo
Galleria immagini completa

Cersaie 2010

12 Immagini

 

 

 

 

 

GSI: nuove strategie aziendali, d’immagine e commerciali di rilancio al futuro-presente.

 

IL CONSOLIDAMENTO.

Nel comparto ceramico di Gallese, e nel comprensorio rinomato e più allargato di Civita Castellana, GSI rappresenta oggi una delle prime realtà di riferimento, spesso nominate e prese ad esempio a livello di produttività, organizzazione industriale e aggiornamento tecnologico.

Un primato ottenuto negli anni, sicuramente a partire dalla fusione delle realtà storiche che hanno dato vita a GSI come società unica, ma anche che premia il profondo e meticoloso lavoro che negli ultimi sei anni l’affiatato e giovane team di management ha impostato secondo metodi operativi che hanno toccato i vari comparti della vita industriale: dalla produzione, al commerciale, alle strategie d’immagine e comunicazione.

Scelte ed investimenti spesso di carattere, d’innovazione e in controtendenza in un periodo certo non facile ma che oggi, nel 2010, fissa risultati concreti.

 

Una maturità aziendale che comincia a delinearsi in tutti i suoi aspetti, posizionando GSI sicuramente tra le prime realtà italiane ed internazionali nel comparto del sanitario ceramico.

A livello di prodotto, questo consolidamento industriale si è visto anche dal percepito degli addetti ai lavori, Architetti e Progettisti soprattutto, che oggi riconoscono la produzione GSI più che come dettagli di stile come veri e propri “Linguaggi della Forma” cui fare riferimento per ambientazioni-bagno dalla personalità unica ed esclusiva.

 

Ne sono un esempio, infatti, le cinque collezioni-pilastri dell’azienda: LOSANGA-MODO-PURA-TRACCIA-PANORAMA, tutti egualmente da interpretare come espressione di solidità materica e concretezza di versatilità commerciale, in quanto sapientemente centrati sulle esigenze primarie di stile, funzionalità e qualità massima, proposte a tutte le fasce di mercato, con un’eccellente fattura made in Italy.

Ciò è reso possibile ogni giorno nel lungo e complesso ciclo produttivo grazie ad un’organizzazione industriale che è sempre più un concentrato di Tecnologia d’avanguardia, grazie agli investimenti costanti nei processi di produzione, che risultano quindi sempre tra i più aggiornati del settore.

Il CERSAIE di Bologna, quindi, mette in scena il parterre produttivo più rappresentativo di GSI, con novità-allestimenti che dimostrano sempre la massima eleganza, versatilità ed eccellenza ceramica. In Italia, nel mondo.

 

GSI: la versatilità in un mercato altamente selettivo.

 

 

 

IL POSIZIONAMENTO.

Sostenuta dalla spinta della domanda di qualità superiore, GSI sta portando avanti una politica di espansione nella fascia più avanzata dei diversi mercati, grazie soprattutto ad una solida base di ricerca, offrendo ai professionisti della progettazione soluzioni concrete, funzionali ed estetico-qualitative per la realizzazione di ambienti-bagno ricercati e fortemente caratterizzati.

Metodi rigorosi ed obiettivi chiari, per un'azienda sì nata nel 1990 e che negli ultimi 6 anni si è completamente ristrutturata ed oggi è guidata da un management giovane, fortemente impegnato nella sua crescita e nel consolidamento di strategie di mercato che cominciano a fare la differenza nel settore, sia a livello nazionale sia internazionale sui mercati più evoluti.

 

Nel confronto con i competitors, GSI viene associata in primo luogo con le aziende più in vista del distretto ceramico riconoscendo, quindi, implicitamente alla produzione dell’Azienda caratteristiche qualitative e di design di livello superiore allo standard di mercato.

 

In quest’ottica di crescita e di affermazione, la GSI sta consolidando la propria notorietà intraprendendo un percorso di investimenti sul Brand che pone degli obiettivi a medio-lungo termine di forte consolidamento sul mercato, aspirando ad essere nei prossimi anni sicuramente uno dei marchi di riferimento del settore.

La realtà di un’Azienda in fase di forte crescita è ampiamente diffusa soprattutto tra i partner GSI ed anche presso buona parte di altri professionisti e/o rivenditori del settore, grazie ad una politica d’immagine spesso innovativa, che già in passato ha affidato progetti di comunicazione all’obbiettivo esperto di fotografi di fama internazionale quali Maria Vittoria Backhaus e Michele Gastl, oltre certamente all’integrazione di una commercializzazione altrettanto dinamica, che prevede oltre al mercato italiano, dove viene destinato il 60% del materiale prodotto, una presenza solida anche nei mercati internazionali con il 40% della sua produzione, in particolare nei paesi Europei, nei paesi emergenti dell’Est, in Nuova Zelanda e nell’area Asiatica ed Araba, dove ha stretto importanti collaborazioni con studi di architettura attivi soprattutto nel settore Contract di alto livello, finalizzando progetti per grandi catene alberghiere a Dubai come Sofitel, Hyatt Regency, Kempinsky, Crowne Plaza, Le Meridien e il Palm Island, fino all’Abu Dhabi National Exhibition Centre, lo Yas Marina e altri ancora.

 

GSI: l’eccellenza di uno stile tutto italiano.

 

 

 

LA PRODUZIONE.

GSI produce sanitari per il bagno, lavabi, bidet, wc ed accessori dedicati, attraverso un processo produttivo che impiega il giusto mix di tecnologia e manualità, così come richiesto dalla peculiarità del prodotto.

In questo modo l’Azienda viterbese partecipa in maniera attiva e costante all'evoluzione del comparto del sanitario ceramico italiano, con prodotti progettati per durare nel tempo e per andare incontro ai reali bisogni dell'utenza più diversificata, in termini di design, funzionalità, comfort e qualità.

 

La prima e più importante fase nella creazione di un prodotto è la progettazione, in cui GSI si affida alla realizzazione di tutti i modelli con l’ausilio di software Cad/Cam e macchine per la prototipazione che, con gli impianti produttivi ad alta pressione ed alla smaltatura automatizzata, contribuiscono all’eccellenza dei prodotti e fanno convivere le tecnologie più avanzate con la tradizione artigianale tipica della ceramica.

La continua ricerca di uno stile proprio rivolta ad un design originale e comunque sobrio ed elegante, unitamente all’introduzione della tecnologia, consente uno studio delle forme e della funzionalità più efficiente e con tempi ridotti, il tutto senza mai rinunciare alla propria tradizione. L’attenzione quasi maniacale per i particolari e lo stile, poi, garantiscono una produzione di alto valore estetico, che si fa riconoscere sul mercato per l’ottimo rapporto qualità/prezzo di un made in Italy assolutamente eccellente per fattura.

Negli anni, infatti, il continuo ampliamento di gamma delle collezioni presentate ai più importanti appuntamenti fieristici nazionali ed internazionali, le soluzioni tecniche adottate, l'esclusivo smalto White Europe e l'eccellente servizio di supporto strutturato sulle esigenze della clientela, confermano altresì la crescente fase di sviluppo progettuale e di espansione commerciale che la GSI sta vivendo sul mercato nazionale e su quello ancor più competitivo a livello mondiale, grazie anche alla puntualità dell’organizzazione del servizio pre e post vendita, in cui l’azienda è sempre più ben disposta e protesa al miglioramento dei rapporti con il cliente.

 

Un’attenta cura del dettaglio, che nella produzione in particolare si traduce in un vero e proprio IMPEGNO ECOLOGICO, con la volontà di preservare il bene più prezioso che ci appartiene: l’acqua. GSI, infatti, progetta e produce vasi affinché possano scaricare con soli 4,5 litri d’acqua.

 

Le normative, in secondo luogo, prevedono che tutti i sanitari siano smaltati nelle superfici interne visibili e quindi, al fine di garantire una maggiore efficienza dello scarico ed un elevato livello di igiene, GSI smalta tutte le superfici comprese quelle non in vista, garantendo la completa impermeabilità ed asetticità del prodotto.

 

 

 

Novità LOSANGA

GSI: l’eccellenza ceramica scopre nuove interpretazioni formali e combinazioni cromatiche essenza di stile italiano.

La collezione LOSANGA, grazie alle nuove finiture nero lucido e nero matte, acquista una nuova veste elegante e di carattere. Le nuove colorazioni riescono a valorizzare l’inconfondibile geometria romboidale dei prodotti Losanga.

L’offerta riguarda i lavabi Element Free, Element Free H45, tutti lavabi Flat ed i sanitari nelle versioni terra e sospesi.

LOSANGA Element Free: lavabi free standing con e senza piano rubinetteria 56x40 h 85 cm

ELEMENT-FREE PREMIO DI STILE

Il prestigio formale di questo “elemento di design moderno” continua a sorprendere le aspettative di settore, non solo per l’evoluzione delle finiture e la versatilità delle misure proposte, ma anche per la nuova nomina ad un altro prestigioso riconoscimento di design internazionale, il DesignPreis, che conferma quanto la serie Losanga sia l’interprete straordinario dei nuovi “Linguaggi della Forma” che GSI sta applicando a tutte le proprie collezioni, per dare al Bagno sempre nuove opportunità di stile, versatilità ed eccellenza ceramica rigorosamente Made in Italy.

 

LOSANGA Element FreeH45: lavabi nelle Finiture Nero e Bianco Lucido senza piano rubinetteria 56x40 h 45 cm.Installati su panche nelle finiture Grigio Cenere e Rovere Sbiancato.

LOSANGA Flat 120x48 con Wc e Bidet Big Sospesi 56x38

ELEMENT-FREE H45 NERO E NERO MATTE

La famiglia ELMENT.FREE di LOSANGA è arricchita dalla versione da appoggio su panca. A testimonianza dell’eleganza e dell’equilibrio di quest’oggetto totemico, GSI propone un catino da installare a centro stanza, o addossato a parete, su una apposita panca a ponte realizzata in rovere sbiancato e grigio cenere. Un oggetto assolutamente unico nel suo genere, capace di rileggere in chiave contemporanea lo spazio bagno, sempre più fluido e flessibile alle attuali esigenze dell’abitare. Come tutti i prodotti presenti nella speciale collezione iNERI, il lavabo ELEMENT-FREE H45 è disponibile nelle finiture lucido e matte.

iNERI

 

Da oggi, tutti i lavabi Flat di LOSANGA sono disponibili in versione nero nelle finiture lucido ed opaco. Una novità che riguardai lavabi 120 (doppio bacino), 105, 90, 75, 60, 50, 40 e 35, tutti i wc e bidet nelle versioni terra e sospesi nonché i piatti doccia dallo spessore ridotto a soli 6 cm proposti con un nuovo decoro antiscivolo.

 

 

 

Novità MODO

GSI: la versatilità di linee curve e tese si fa interprete di moderne ambientazioni dalla semplicità formale.

La collezione, già presente nel catalogo GSI, si arricchisce di due nuovi lavabi, il 120 ed il 65, due nuove coppie di Wc e Bidet ed una vasca accogliente. I lavabi, già disponibili nelle dimensioni 100 e 80 cm, sono dotati di ampie superfici d’appoggio e di capienti bacini. Installabili a sospensione o su mobile, sono corredati di portasciugamani specifici. A questi si aggiunge il lavabo 70 cm. I Wc e bidet sono disponibili nelle versioni big o basic e la vasca, confortevole ed avvolgente, raggiunge una lunghezza di 190 cm. I numerosi wc, disponibili nelle versioni terra e sospesi, abbinabili anche ai lavabi delle serie LOSANGA e PANORAMA, contribuiscono a valorizzare ed enfatizzare la trasversalità che contraddistingue l’intera collezione. La serie Modo, oggi, è inoltre disponibile nelle finiture nero lucido e nero matte.

Lavabi con troppopieno, monoforo, predisposti per rubinetteria triforo. Le modalità di installazione previste sono a sospensione, ad appoggio o ad incasso.

120 è una nuova misura decisamente importante, adatta a valorizzare al massimo il concept che ha originato la collezione.

65 con le geometrie distintive della serie, il lavabo valorizza ogni tipologia di ambiente bagno, sia i piccoli spazi sia, con un’installazione multipla , quelli più ampi.

Disponibili anche nelle finiture Nero lucido e Nero matte, sono provvisti di un apposito sistema di fissaggio per il portasciugamani dedicato in metallo cromato.

MODO Wc e Bidet Big terra 53 x 38

Wc e Bidet Big Terra 53x38

Linee morbide ed accoglienti per i nuovi sanitari a terra Big di Modo. In coerenza con il principio Save Water, il Wc, predisposto per scarico a parete oppure a pavimento tramite curva tecnica, scarica con soli 4,5 lt d’acqua. Bidet monoforo. Disponibili anche nelle finiture Nero lucido e Nero matte.

Wc e Bidet Big Sospesi 55x38

Linee in equilibrio volumetrico e formale, i nuovi sanitari sospesi ampliano la collezione Modo.

Wc sospeso, predisposto per uno scarico con soli 4,5 lt d’acqua (Safe Water). Bidet sospeso monoforo. Disponibili anche nelle finiture Nero lucido e Nero matte.

iNERI

Da oggi sono disponibili nella finitura nero, sia lucido che matte, tre lavabi MODO nelle misure 120, 100, 80 e tre coppie di wc e bidet sospesi.

La nuova colorazione aumenta le possibili combinazioni, fornendo soluzioni progettuali sempre più personalizzabili da parte del cliente.

 

Vasca

Dimensioni e linee generose ed avvolgenti, come un guscio bianco e imponente. La Vasca Modo si inserisce nell’ambiente bagno come una presenza monolitica e rassicurante. Il design è morbido, essenziale ed abbinabile anche ai prodotti della serie PANORAMA. Realizzata in acrilico nel colore bianco, misura 190x95 cm ed è predisposta per l’installazione a centro stanza.

 

 


English Text

 

 

GSI: the dynamism of a renovated historical Italian reality.

 

 

 

THE COMPANY.

Gallese, province of Viterbo.

In the geographic area that also includes Civita Castellana whcih circumscribes for more than 60 years the most famous industrial district of the Italian ceramic sanitary-ware, the industrial reality of GSI since always transforms the bathroom ideas in aesthetical-functional solutions, with an undisputed quality from who is between the leaders of the sector.

The company is born in 1990 with a fusion of 3 companies already operating since 1955, therefore already in possession of all those necessary know-how to confront the most demanding markets, but most of all supported by the ceramic tradition strongly entrenched to its own territory. Therefore, its historical background belongs to the typical know-how of the craft tradition to which today, joins in a substantial manner the use of advanced technologies for the planning and the production.

All the productive industry, besides the planning and commercialization, is found inside of the establishment of Gallese, guaranteeing that flexibility, the time-to-market, and that rapidity in replying, which the market nowadays considers vital.

In a historical moment in which most companies of the sector, for financial motivations, point to the outsourcing, GSI in countertrend, believes instead in the valorisation of the product entirely made in Italy, qualitatively recognizable in the market proposal.

Currently the company is developed on an area of 70.000 m2, 35.000 of which is destined to the productive unit entirely installed in the territory of Gallese, municipal district of the Tuscia viterbese.

Starting from the last 6 years GSI has been invested by a renovation and global reorganization process that has involved all the business functions, management included. It has therefore undertaken a total path of renovation of the company’s image, with the purpose of stating a new identity of the brand.

The projection to the future has immediately given a strong connotation of opening towards the novelties, starting from the renovation of the managerial division that has determined a drop of medium age of its members, which has brought a strong energy in the methodology of work, from the company strategies of positioning on the market, to the corporate and commercial image choice, to the styling of the product, all underlined by a concrete versatility towards the market, a recognizable style of the collections and an unquestioned Italian excellence in the production.

 

GSI: new strategies of company, image and commercial relaunch to the future-present.

 

 

 

THE CONSOLIDATION.

In the ceramic division of Gallese, and in the renowned and widened district of Civita Castellana, GSI represents today one of the first realities of reference, often nominated and taken as example of productiveness level, industrial organization and technological updates.

A primacy received with the years, surely starting from the fusion of historical realities that have given life to GSI as a unique society, but that also rewards the deep and meticulous work that in the past six years the harmonized and young management team has imposed according to the operative methods that have touched various divisions of the industrial life: from the production, to the trade, to the image and communication strategies.

Choices and investments often of character, innovation and countertrend in a period surely not easy but that today, in 2010, sets concrete results.

A company maturity that starts to outline in all its aspects, surely positioning GSI among the first Italian and International realities in the division of ceramic sanitary ware.

On a product level, this industrial consolidation has also been seen by the acknowledgment of the staff, Architects and mostly Designers, that today give credit to GSI’s production other than details in style also as true “Languages of Shape” to refer to for bathroom-settings by the unique and exclusive personality.

They are an example infact, the five pillar-ranges of the company: LOSANGA-MODO-PURA-TRACCIA-PANORAMA, all equally to perform as an expression of solidity matter and concreteness of commercial versatility, since they are wisely concentrated on the primary needs of style, functionality and maximum quality, requests of all market ranges, with an excellent made in Italy invoice.

This has been possible every day in the long and complicated productive cycle thanks to an industrial organization which is always more a gathering of leading Technology, thanks to the constant investments in the processes of production, which therefore always result to be the most updated in the sector.

Therefore, the CERSAIE of Bologna, puts on scene the most representative productive parterre of GSI, with news and settings which always demonstrate the most elegance, versatility and excellence of ceramic, in italy, in the world.

 

GSI: the versatility in a market highly selective.

 

 

 

THE POSITIONING.

Supported by the push of the demand of superior quality, GSI is undertaking a policy of expansion in the mostly advanced range of different markets, mostly thanks to the solid base of research that is just in the division of the Italian ceramic sanitary, offering to the professionals of design concrete solutions, functional and aesthetically-qualitative for the realization of bathroom environments that are requested and strongly characterized.

Rigorous methods and clear goals, for a company born in 1990 and that in the past seven years has completely been renovated and is guided today by a young management, strongly engaged in its growth and in the consolidation of market strategies that start to make a difference in the sector, whether at national level or International on the most evolved markets.

In comparison with the competitors, GSI is associated in first place with the most visible companies of the ceramic district, therefore recognizing implicitly to the GSI production characteristics of quality and of design that is of superior level compared to the standards of market.

 

In this point of view of growth and achievement, GSI is consolidating its own fame by undertaking a path of investments on the Brand that sets objectives at medium-long term of strong consolidation on the market, striving to be in the upcoming years, surely one of the referential brands in the sector.

The reality of a company in a phase of strong growth is widely spread, mainly through the GSI partners and also through a big part of other professionals and/or dealers of the sector, thanks to a policy of image often innovated, that has already in the past entrusted projects of communication to the objective that is expert of photography of international fame as Maria Vittoria Backhaus and Michele Gastl. To this ofcourse the integration of a commercialization likewise dynamic, that prefigures other than the Italian market, where 60% of the produced material is destined, a solid presence also in the international markets with the 40% of its production, specially in the European countries, emerging countries from the East, in New Zealand, and in the Asiatic and Arab countries where it has tightened important collaborations with active architectural studies mostly in the sector of Contract of high level, finalizing projects for big hotel chains in Dubai as Sofitel, Hyatt Regency, Crowne Plaza, Le Meridien and Palm Island, up-to Abu Dhabi National Exhibition Centre, the Yas Marina and many others.

 

GSI: the excellence of a style all Italian.

 

 

 

THE PRODUCTION.

GSI produces bathroom sanitary, washbasins, bidet, wc and dedicated accessories, through a productive process that applies the correct mix of technology and skill, just as required by the peculiarity of the product.

In this way the Company of Viterbo participates in an active and constant manner to the evolution of the division of the Italian ceramic sanitary, with designed products to last through time and to meet with the real diversified needs of use, in terms of design, functionality, comfort and quality.

The first and most important phase in the creation of a product is the planning, in which GSI entrusts to the realization of all models with the help of Cad/Cam software and machines for the prototypation that with the productive equipments of high pressure machinery and the automated glazing , contribute to the excellence of the products and cope together the most advanced technologies with the typical hand-crafted tradition of ceramic.

 

The continuous research of an own style aimed to an original design and however sober and elegant, together with the introduction of technology, allows a study of the forms and of the most efficient functionality in reduced time, everything without ever renouncing to the own tradition. The attention, almost obsessive, for the details and the style, later guarantees a production of high aesthetical value, that identifies itself on the market for the great relation of quality/price of a Made in Italy absolutely excellent to invoice.

During the years, infact, the continuous expansion of ranges and collections presented to the most important national and international trade shows, the technical solutions assumed, the exclusive European White glaze and the excellent service support structured to the needs of the clientele, confirm moreover the growing phase of projecting development and of commercial expansion that the GSI is living on the nationwide market and on the one that is ever more competitive world-wide, also thanks to the punctuality of the organization of service pre- and post sales, in which the company is always more well available and outstretched to the improvements of the relation with the client.

 

A careful care of detail, that in the production in particular is translated as a real ECOLOGICAL COMMITMENT, with the will to preserve the most precious right that belongs to us: the water.

GSI infact, designs and produces wc so that they can flush with only 4.5 litres of water.

The standards, in second place, determine that all sanitary are glazed on the visible internal surfaces and so, in order to guarantee a major efficiency of the flush and a more elevated level of hygiene, GSI glazes all the surfaces including the ones that are not at sight, guaranteeing the complete impermeability and the neutrality of the product.

 

 

 

novità LOSANGA

GSI: the ceramic excellence discovers new formal interpretations and chromatic combinations; essence of italian style.

The LOSANGA range, thanks to the new finishing glossy and matt black, gains a new elegant appearance of character. The new collections are able to enhance the unmistakable rhomboid geometry of the Losanga products.

The offer concerns the washbasins Element Free, Element Free H45, all the Flat washbasins and the floor standing as well as the wall-hung sanitary.

LOSANGA Element Free: free standing washbasins with or without shelf for tap fitting 56x40 h 85 cm

ELEMENT-FREE AWARD OF STYLE

The formal prestige of this “modern element of design” continues to surprise the expectations of the sector, not only for the evolution of the finishing and the versatility of the suggested measures, but also for the new nomination of another prestigious award of International design; the DesignPreis, which confirms how much the Losanga range is the extraordinary interpreter of the new “Languages of shape” that GSI is applying on all its own ranges, in order to always give to the Bathroom new opportunities of style, versatility and ceramic excellence strictly Made in Italy.

 

LOSANGA Element FreeH45: washbasins in Black Finish and Glossy White without shelf for tap-fitting 56x40 h 45 cm. Installed on Ash Grey and White Oak benches

LOSANGA Flat 120x48 with Wall-hung Big Wc and Bidet 56x38

ELEMENT-FREE H45 GLOSSY AND MATT BLACK

 

The ELEMENT-FREE family of LOSANGA has been enriched by the version as countertop or on bench. Giving evidence to elegance and balance of this totemic project, GSI suggests a basin to install at the centre of the room, back to wall, or on a suitable bridge bench created in white oak or ash grey. An object which is absolutely unique in its kind, able to reread modernly the bathroom space, always more fluid and flexible to the current needs of the living. Like all other products present in the special collection iNERI, the washbasin ELEMENT-FREE H45 is available in the glossy and matt finishing.

iNERI

As of today, all the Flat washbasins of LOSANGA are available in the black version in glossy or matt finish. A novelty that concerns the 120 washbasin (double bowl), 105, 90, 75, 60, 50, 40 and 35, all the floor standing and wall-hung wc and bidet as well as the shower trays from the reduced thickness of only 6cm also proposed in a new anti-slip texture.

 

 

 

novità MODO

GSI: The versatility of curved and stretched-out lines which interprets modern environments of formal simplicity

The collection, already present in the GSI brochure, enriches itself with two new washbasins, the 120 and the 65, two new pairs of Wc and Bidet and a cozy bathtub. The washbasins, already available in the dimensions 100 and 80 cm, have been gifted by wide countertop surfaces and capacious bowls. Installable as wall-hung or on furniture, they are equipped with specific towel rails. To these the 70 cm basin is added. The WC and bidet are available in the big or basic version, and the bathtub; comfortable and enveloping, it reaches a length of 190cm. The numerous wc, available in floor standing version or wall-hung, also matchable with the washbasins of the LOSANGA and PANORMA ranges, contribute in improving and emphasizing the transversality that distinguishes the entire collection. The MODO range, today, is also available in the glossy and matt black finish.

Washbasin with overflow, one tap-hole, prearranged for three tap-fittings. The ways of installations are as wall-hung, countertop or built-in.

120 is a new measure definitely important, suitable to upgrade to the maximum the concept that has originated the collection.

 

65 with the distinctive geometries of the range, the washbasin enhances every typology of bathroom environment , whether in small spaces or with a multiple installation, the wider ones.

Also available in Glossy and Matt Black finish, they are supplied with a special fixing system for the dedicated towel rails in chromed metal.

MODO Floor Standing Wc e Bidet Big 53 x 38

Big Floor Standing Wc and Bidet 53x38

Soft and welcoming lines for the new Big Floor standing sanitary of Modo. In coherence with the Save Water principle, the Wc, prearranged for a horizontal outlet as well as floor outlet through a technical curve, flushes with only 4,5 lt of water. One tap-hole Bidet. Also available in Glossy and Matt Black finish.

MODO Big Wall-hung Wc and Bidet 55 x 38

MODO Big Wall-hung Wc 55 and washbasin 100, Glossy Black Finsih.

MODO Bathtub 190 x 95 cm

 

Big Wall-hung Wc and Bidet 55x38

Lines in volumetric and formal balance, the new wall-hung sanitary expand the Modo range. Wall-hung Wc, prearranged for a flush of only 4,5 lt of Water (Save Water). Wall-hung Bidet one tap-hole. Also available in Glossy and Matt Black finish

iNERI

As of today some products are available in black finish, whether glossy or matt. Three Modo washbasins in the measures of 120, 100, 80 and three pairs of wall-hung wc and bidet. The new collection increases the possible combinations, providing architectural solutions always more customizable by the client.

Bathtub

Generous and enveloping measures and lines, like a white and large shell. The Modo Bathtub fits in the bathroom environment as a monolithic and reassuring presence. The design is soft, essential and matchable also with the products of the PANORAMA range. Created in acrylic in white colour, it measures190x95cm and is prearranged for an installation at room centre.

 

Contatta l'azienda
Paginearredo